
TWO-DAY INTENSIVE: TANIEC | KAMERA | KREACJA
Dwudniowe warsztaty z Anastasiią Khvorost i Janem Tomickim
Dwudniowe warsztaty z Anastasiią Khvorost i Janem Tomickim
12–13 października 2025 | Teatr Rozbark | Bytom
Dwa dni pełnego zanurzenia w ruch, choreografię i obraz. To nie jest zwykły warsztat – to proces twórczy, w którym taniec spotyka się z kamerą, a Ty masz szansę odnaleźć własny, artystyczny głos.
Warsztaty łączą współczesną choreografię, improwizację i film artystyczny, oferując unikatowe doświadczenie pracy scenicznej i filmowej jednocześnie.
Dwa dni pełnego zanurzenia w ruch, choreografię i obraz. To nie jest zwykły warsztat – to proces twórczy, w którym taniec spotyka się z kamerą, a Ty masz szansę odnaleźć własny, artystyczny głos.
Warsztaty łączą współczesną choreografię, improwizację i film artystyczny, oferując unikatowe doświadczenie pracy scenicznej i filmowej jednocześnie.
Liczba miejsc: 22
Dla osób od 13. roku życia
Dla osób od 13. roku życia
DZIEŃ 1 – Twórczy warsztat i choreografia
12 października (niedziela), 13:00–17:00 | studio A
Prowadzenie: Anastasiia Khvorost
Wejście w ruch, eksploracja choreograficzna i tworzenie własnych układów.
12 października (niedziela), 13:00–17:00 | studio A
Prowadzenie: Anastasiia Khvorost
Wejście w ruch, eksploracja choreograficzna i tworzenie własnych układów.
Plan dnia:
13:00–13:30 – Warm-up: oddech, uważność, aktywizacja ciała
13:30–17:00 – Intensywny warsztat choreograficzny: praca solowa i grupowa, eksploracja ruchu w relacji do przestrzeni i innych performerów.
Tutaj liczy się pełna obecność – nie tylko technika, ale gotowość do odkrywania własnego potencjału twórczego.
13:00–13:30 – Warm-up: oddech, uważność, aktywizacja ciała
13:30–17:00 – Intensywny warsztat choreograficzny: praca solowa i grupowa, eksploracja ruchu w relacji do przestrzeni i innych performerów.
Tutaj liczy się pełna obecność – nie tylko technika, ale gotowość do odkrywania własnego potencjału twórczego.
Do studia A kierujemy się na tył budynku Teatru. Wejście pod metalowymi schodami.
DZIEŃ 2 – Praca z kamerą i nagranie
13 października (poniedziałek), 18:00–21:00 | Scena Cechownia
Prowadzenie: Janek Tomicki, videograf
Dress-code: beżowy strój – neutralny kolor pozwoli Twojemu ciału stać się płótnem dla ruchu i światła.
13 października (poniedziałek), 18:00–21:00 | Scena Cechownia
Prowadzenie: Janek Tomicki, videograf
Dress-code: beżowy strój – neutralny kolor pozwoli Twojemu ciału stać się płótnem dla ruchu i światła.
Przenosimy choreografię do przestrzeni teatralnej i filmowej – nauczysz się tańczyć świadomie, celowo i plastycznie, pracować z kamerą, kadrować ruch i improwizować przed obiektywem.
Każdy uczestnik otrzyma fragment nagrania w Full HD, gotowy do portfolio, aplikacji artystycznych lub jako pamiątka z intensywnego, twórczego spotkania.
Każdy uczestnik otrzyma fragment nagrania w Full HD, gotowy do portfolio, aplikacji artystycznych lub jako pamiątka z intensywnego, twórczego spotkania.
Dlaczego warto?
Nauczysz się tańczyć dla kamery i zrozumiesz, jak obraz zmienia znaczenie ruchu.
Stworzysz dynamiczne, artystyczne nagranie.
Poznasz praktyczne narzędzia pracy filmowo-performatywnej.
Projekt kuratorowany przez Annę Piotrowską – choreografkę i Dyrektorkę Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu Rozbark, znaną z promowania młodych twórców i projektów łączących eksperyment, ciało i sztuki wizualne.
Nauczysz się tańczyć dla kamery i zrozumiesz, jak obraz zmienia znaczenie ruchu.
Stworzysz dynamiczne, artystyczne nagranie.
Poznasz praktyczne narzędzia pracy filmowo-performatywnej.
Projekt kuratorowany przez Annę Piotrowską – choreografkę i Dyrektorkę Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu Rozbark, znaną z promowania młodych twórców i projektów łączących eksperyment, ciało i sztuki wizualne.
Sylwetki zaangażowanych w projekt:
Anastasiia Khvorost – tancerka, choreografka i instruktorka z międzynarodowym doświadczeniem. Obecnie studiuje taniec na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Wcześniej kształciła się na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz w Akademii Sztuk Scenicznych w Pradze.
Jest stażystką zespołu artystycznego Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu Rozbark. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Lenka Vagnerová & Company, MDC Dance Company oraz Duncan Centre w Pradze. Pełniła także funkcję asystentki choreografa w National Opera Prague.
W ramach rezydencji artystycznych współpracowała m.in. z programem Living Archive by Wayne McGregor (2022), Movement Research prowadzonym przez Petera Kyle’a i Antona Ovchinnikova (Nowy Jork, USA / Litwa, 2024) oraz Instytutem Teatralnym w projekcie finansowanym przez Ministerstwo Kultury (Polska, 2025).
Jest laureatką licznych konkursów tanecznych w Ukrainie, Polsce, Turcji, Czechach, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji.
Jest stażystką zespołu artystycznego Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu Rozbark. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Lenka Vagnerová & Company, MDC Dance Company oraz Duncan Centre w Pradze. Pełniła także funkcję asystentki choreografa w National Opera Prague.
W ramach rezydencji artystycznych współpracowała m.in. z programem Living Archive by Wayne McGregor (2022), Movement Research prowadzonym przez Petera Kyle’a i Antona Ovchinnikova (Nowy Jork, USA / Litwa, 2024) oraz Instytutem Teatralnym w projekcie finansowanym przez Ministerstwo Kultury (Polska, 2025).
Jest laureatką licznych konkursów tanecznych w Ukrainie, Polsce, Turcji, Czechach, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji.
Jan Tomicki – student Inżynierii Multimediów na Uniwersytecie Jana Długosza w Częstochowie. Zajmuje się projektowaniem multimedialnym, tworzeniem animacji, obsługą ekranów LED, projekcjami wielkoformatowymi, a także realizacją wideo i montażem filmowym. W pracy łączy kreatywne podejście z nowoczesnymi technologiami, tworząc autorskie projekty multimedialne na wydarzenia kulturalne.
Realizował różne wydarzenia w Bytomskim Centrum Kultury i Operze Śląskiej, a także jest współautorem mappingu Pamięciomat – Historiomat: Gloria i Historia na budynku Gloria.
Realizował różne wydarzenia w Bytomskim Centrum Kultury i Operze Śląskiej, a także jest współautorem mappingu Pamięciomat – Historiomat: Gloria i Historia na budynku Gloria.
Bilety:
W przedsprzedaży za 80 zł dostępne do końca września – następnie ceny przechodzą na kwotę regularną (130 zł).
W przedsprzedaży za 80 zł dostępne do końca września – następnie ceny przechodzą na kwotę regularną (130 zł).
Kontakt:
Justyna Kukiełka, koordynator ds. edukacji i organizacji j.kukielka@teatrrozbark.pl
Justyna Kukiełka, koordynator ds. edukacji i organizacji j.kukielka@teatrrozbark.pl
Udostępnij wydarzenie